poniedziałek, 11 listopada 2013

Dzień Fantastycznych Postaci

  Był to dzień 31 listopada. Pani od polskiego wcześniej zapowiedziała nam, że w tym dniu będziemy się przebierać za fantastyczne postacie i opowiadać o nich.
  Od razu wiedziałem, ze chcę być Radagastem z "Władcy Pierścieni" J.R.R.Tolkiena. Na początku nie byłem pewny, skąd wezmę przebranie, ale wpadłem na pomysł, że poproszę o pomoc ciocię, która pracuje w teatrze. Pokazałem jej zdjęcie Radagasta, a ona przyniosła mi strój podobny do ubioru czarodzieja. Potem napisałem charakterystykę mojej postaci i nauczyłem się o niej opowiadać.
  Wybrałem Radagasta, ponieważ jest on moją ulubioną postacią. Czarodziej lubi zwierzęta i rośliny, mieszka w puszczy i jeździ saniami zaprzęgniętymi w króliki. Dba o dobro ludzi i im pomaga. Przebrałem się za niego, ponieważ jest dobroduszny, miły, inteligentny, opiekuńczy i tajemniczy. Szanuje też przyrodę.
  Moi koledzy także udawali fantastyczne postacie. Najbardziej podobało mi się przebranie Szymona. Był on przebrany za dżina. Szymon miał na sobie niebieską kamizelkę i wypchane skarpety imitujące zakręcone buty. Te skarpety był żółte. Mój przyjaciel miał twarz zakrytą glinianą  maską, do której przyczepione były czarne pióra. Na rękach miał kolorowe, papierowe bransolety. W ręku trzymał lampę zrobioną ze słoika. Przebranie to było bardzo pomysłowe.
  Część lekcji poświęcona była zadawaniu pytań. Ja zadałem swoje Olkowi, który był przebrany za hobbita.Interesowało mnie, co było najciekawszą przygodą jaką przeżył. Odpowiedział mi, że było nią spotkanie Golluma, z którym grał w zagadki. Wspominał tez o jego dziwnym ubraniu.
  Dzień ten był bardzo przyjemny i mam nadzieję, ze takie lekcje będą się powtarzać.

6 komentarzy:

  1. Maćku, Twój wpis jest dopracowany pod względem językowym. Podoba mi się też, że tak szczegółowo opisałeś charakter Radagasta.

    OdpowiedzUsuń
  2. W Twojej pracy są błędy interpunkcyjne. Otrzymujesz dodatkowe punkty za: layout (zegarek ci źle chodzi), spójność i słownictwo.
    Zadania do wykonania do 29.11.:
    - Załóż nowy post pod tytułem "Moja ulubiona baśń",
    - Przedstaw Twoją ulubioną baśń przynajmniej w 30 zdaniach (omów treść, kto napisał baśń, dlaczego jest Twoją ulubioną baśnią, możesz również podać ciekawostki, np. czy została zekranizowana, czy jest popularna, dlaczego jest chętnie czytana...);
    - Skomentuj post na temat lekcji z fantastycznymi postaciami na blogach Natalii, Kasi i Patryka. W komentarzu możesz zadać pytanie do autora, ale nie zaczynaj pytania od słowa "czy". W komentarzach nie oceniaj swoich kolegów, a pytaj o dodatkowe informacje.
    Zanim wybierzesz swój utwór do analizy, sprawdź, czy jest on baśnią. Definicja: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ba%C5%9B%C5%84
    Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. W jakim teatrze pracuje Twoja ciocia?

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy post – może dlatego, że ja też interesuję się postacią Radagasta Burego – tajemniczą, nietypową i dobroduszną. Maćku, a gdybyś nie wybrał postaci Czarodzieja to za kogo byś się przebrał i dlaczego?

    OdpowiedzUsuń