sobota, 19 grudnia 2015

Kampania „Przestaw się na zdrowe myślenie”




Tematyką przydzielonego mi filmu jest wykluczenie społeczne, któremu podlegają niektóre osoby. W szczególności film ten skupił się na grupie ludzi, którzy są niesamodzielni, starsi, niepełnosprawni intelektualnie czy też mają zaburzenia psychiczne. Przesłanie tego filmu jest bardzo klarowne. Kampania „Przestaw się na zdrowe myślenie” jest prowadzona, aby zapobiec wyzwiskom i obrażaniu takich osób. Intrygujące są techniki, które zastosowano w tym filmie. Jedna z nich było wykorzystanie wizerunków wielu aktorów i dziennikarzy, którzy wypowiadali pojedyncze sformułowania. Efektem tego jest wrażenie, że wymienione problemy mogą dotyczyć sporej grupy osób. Co więcej, nagromadzenie fraz zaczynających się od „nie chcę” sprawia, że odbiorca automatycznie przyswaja sobie ten pogląd. Wydaje mi się, ze obecnie wiele osób wyśmiewa się z osób, które różnią się od większości.  Obecnie taka przemoc psychiczna jest wyjątkowo powszechna w Internecie. Problem wykluczenia starszych ludzi poruszyła też baśń „Stary dom” H. Andersena.  Mówiła ona właśnie o starszych ludziach, którzy potrzebują dobrego słowa i pamiętania o nich. Ich problemem była samotność.  Akcja „Przestaw się na zdrowe myślenie” ma właśnie za zadanie sprawić, by ludzie byli wrażliwi na problemy starszych osób (i nie tylko).

1 komentarz:

  1. Problem odtrącenia jest w dzisiejszych czasach bardzo „modny”. Jeśli ktoś różni się w grupie społecznej np. zainteresowaniami czy wyglądem jest uważany za jakiegoś odmieńca, ale przede wszystkim jest wyśmiewany. Powinniśmy więc widząc, np. w szkole czy na ulicy, jak ktoś znęca się psychicznie nad słabszym, nie odwracać głowy, tylko zareagować.

    OdpowiedzUsuń